Célok, feladatok

Célok, feladatok

  1. A kompetencia alapú oktatás implementációja
  2. A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása
  3. Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása
  4. A NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja.
  5. Tantárgytömbösített oktatás bevezetése a szakrendszerű oktatásban
  6. Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása
  7. Az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása (kooperatív technikák, projektmódszer, témahét, múzeumpedagógia, stb.).
  8. Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése. A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy a programban érintett tanórák 25%-a IKT-eszközzel támogatott tanóraként valósuljon meg.
  9. Moduláris oktatás elterjesztése

A 2009/10-es tanévben kettő tanulócsoportban “Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen, egy tanulócsoportban a “Matematika” kulcskompetencia területen, egy tanulócsoportban az “IKT” kulcskompetencia területen a kompetencia alapú oktatási programcsomag kerül bevezetésre,illetve óvodában óvodai programcsomag. Az oktatási programok alkalmazása során újszerű tanulásszervezési eljárások (projekt, témahét, tantárgy tömbösítés) alkalmazására is sor kerül.

A program megvalósítása során fejlesztési innováció, önálló innováció kidolgozása történik a pedagógiai programban. Referencia intézményektől jó gyakorlatokat vesszük át, illetve a saját jó gyakorlataikat önálló fejlesztéseinket közzétesszük az EDUCATIO honlapjára.

Címkék

Akkreditált Kiváló Tehetségpont
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Okosan a pénzzel!
Határtalanul
Emberierőforrások Minisztériuma
Értékünk az ember